اصول کلیدی یادگیری زبان انگلیسی
نوشته شده توسط : admin

آموزش آنلاین زبان انگلیسی

تحقیقات در این زمینه (یعنی یادگیری زبان دوم) نشان می‌دهد که سه عنصر اصلی برای یادگیری یک زبان جدید وجود دارد: ۱. ورودی قابل فهم: به معنای شنیدن یا خواندن چیزی در زبان جدید و یادگیری درک آن ۲. خروجی قابل فهم: به معنای یادگیری تولید کلامی/ مکالمه و تولید نوشتاری/ نگارش به زبان جدید ۳. مرور یا بازخورد: به معنای شناسایی خطاها و ایجاد تغییر در پاسخ‌ها.این سه مورد، عناصر سازنده تمرین زبان انگلیسی هستند و یک طرح مطالعه موثر می‌تواند این سه عنصر را به حداکثر فایده برساند. هرچه بیشتر گوش بدهید و بخوانید (ورودی)، هرچه بیشتر صحبت کنید و بنویسید (خروجی)، و هر چه بیشتر به آنچه انجام داده‌اید رجوع کنید و از بازبینی و بازخورد خطاهای خود یاد بگیرید، مهارت‌های زبان انگلیسی شما بیشتر می‌شود..یادگیری زبان جدید شامل گوش دادن، صحبت کردن، خواندن، و نوشتن و آموزش آنلاین زبان انگلیسی است. اگر فقط بر روی یک مهارت زبان انگلیسی تمرکز کنید، مهارت‌های دیگر عقب می‌مانند. برای یادگیری درست، آنچه شما نیاز دارید یک برنامه مطالعه متعادل است که ترکیبی از زبان گفتاری و زبان نوشتاری را هدف قرار بدهد و به هر سه اصل کلیدی بالا توجه کند.

خطاها در زبان انگلیسی مهم هستند

گاهی اوقات، بزرگترین چالش یادگیری زبان انگلیسی ، غلبه بر ترس خودمان است: ترس از اشتباه کردن، مطلب غلط گفتن، خجالت کشیدن، عدم توانایی یافتن کلمه درست و غیره. این کاملا منطقی است: هرکسی که زبانی را می‌آموزد مرتکب اشتباه می‌شود و گاهی این اشتباهات بسیار علنی خواهد بود. مسئله این است که شما لازمست مرتکب این اشتباهات شوید. یکی از اصول کلیدی یادگیری زبان انگلیسی ، خطا کردن و سپس یادگیری از آن خطاهاست: منظور از بازبینی و بازخورد هم همین است. بعلاوه، اگر مایلید که خطایی نکنید، مقدار زبانی که تولید می‌کنید بسیار پایین می‌آید (چون به دلیل ترس از صحبت کردن خودداری می‌کنید). به عبارت دیگر، ترس از اشتباه باعث تأثیر منفی بر دوتا از سه اصل کلیدی یادگیری زبان انگلیسی می‌شود! شرایطی را ایجاد کنید که در آن با راحتی بیشتری زبان انگلیسی جدید خود را امتحان کنید و آن اشتباهات اجتناب ناپذیر را انجام دهید. مثلا، پیدا کردن یک شریک مطالعه که در سطح مهارت زبان انگلیسی شما باشد، معمولاً راحت‌تر از تمرین با یک دانش‌آموز پیشرفته یا یک شریک زبان مادری است، شما یک کلاس کامل مملو از شرکای بالقوه دارید!

یادگیری خود را در زبان انگلیسی گسترش دهید

مطالعه یک زبان جدید شامل یادگیری بسیاری از مطالب است، بنابراین باید از زمان مطالعه خود تا حد ممکن بطور موثر استفاده کنید. طبق تحقیقات انجام شده در روانشناسی آموزشی و شناختی، یكی از موثرترین راههای یادگیری زبان انگلیسی ، عمل توزیعی است. این مفهوم دارای دو بخش اصلی است: فاصله و تقسیم زمان مطالعه به چندین جلسه کوچک و تفکیک شده، که به معنای گسترش آن جلسات در طول زمان است.  به عنوان مثال، بیایید تصور کنیم شما لیستی از کلمات واژگان زبان انگلیسی را برای یادگیری در اختیار دارید. امروز شنبه است و شما روز پنجشنبه تست واژگان دارید. اگر فقط بتوانید یک ساعت برای مطالعه این واژگان وقت بگذارید، کدام یک از برنامه‌های زیر موثرتر خواهد بود؟ روز قبل از آزمون به مدت یک ساعت مطالعه کنید. هر روز به مدت 10 دقیقه زبان انگلیسی مطالعه کنید. هر روز در یک زمان مشخص 10 دقیقه زبان انگلیسی مطالعه کنید.اگر به کل زمان صرف شده برای مطالعه نگاهی بیندازید، هر سه گزینه کاملاً یکسان هستند. اما تحقیقات نشان می‌دهد گزینه سوم موثرترین راه برای مدیریت وقت شماست: شما به جای اینکه یک دفعه واژگان را بخوانید، زمان مطالعه را بین چندین جلسه کوتاه‌تر پخش کرده‌اید. (و بله، به همین دلیل است که cramming/ تلنبار کردن درس برای شب امتحان اصلا خوب نیست!)حافظه یک عامل مهم در هر نوع مطالعه است و حفظ کردن موثر مطالب، با موفقیت در کلاس‌های زبان خارجی ارتباط زیادی دارد.  اما اگر حافظه خوبی ندارید، ناامید نشوید چون می‌توانید با تمرین آن را تقویت کنید!آزمایشهای علمی نشان می‌دهد که حافظه کوتاه مدت ما می‌تواند همزمان فقط 7 قطعه اطلاعات جدید را در خود جای دهد. بنابراین اگر در حال حفظ کردن لیستی طولانی از کلمات جدید هستید، ابتدا آن را به چند قسمت کوچک‌تر تقسیم کنید و هر بار یک قسمت کوتاه آن را مطالعه کنید. علاوه بر این، تحقیقات همچنین نشان می‌دهد که روشهای مطالعه مبتنی بر مرور، موثرتر هستند. این بدان معنی است که تلاش فعالانه برای یادآوری اطلاعات قبلی، از مرور کردن آن اطلاعات موثرتر است. در واقع، خودآزمایی بیشتر از خواندن یادداشتهایتان به شما کمک خواهد کرد.بهترین راه برای شروع کار روی حافظه، ساختن تکنیکهایی است که می‌دانید برای شما مفید هستند. مثلا، اگر ارتباط دادن کلمه‌ای با یک تصویر برای شما موثر است، پس باید تصاویر را در تمرین واژگان خود بگنجانید. با این حال، اگر مطمئن نیستید از کجا شروع کنید، در اینجا به یک فرمول جالب برای حفظ یک کلمه جدید اشاره می‌کنیم: کلمه را در روز اول که یاد گرفتید حداقل پنج بار استفاده کنید، سپس چندین بار در طول هفته (حداقل یک بار در هر روز).علاوه بر اینکه سعی می‌کنید بفهمید کدام یک از تکنیکهای حفظ برای شما بهتر است، محافظت از حافظه هم خیلی مهم است.شما همچنین میتوانید در دوره های آموزش آنلاین زبان انگلیسی Diako.ir به عنوان مثال، نشان داده شده است که تجربه یک احساس شدید، توانایی حفظ مطالب غیر مرتبط را به شدت کاهش می‌دهد. (بنابراین اگر به تازگی یک فیلم ترسناک تماشا کرده‌اید، زمان مناسبی برای مرور واژگان زبان انگلیسی نیست.





:: برچسب‌ها: آموزش آنلاین زبان انگلیسی , آموزش زبان انگلیسی , آموزش زبان , زبان انگلیسی , دیاکو ,
:: بازدید از این مطلب : 41
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 آذر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: